tirsdag den 27. september 2011

Mors lille præmenstruelle hooligan...

Jaa.. det er måske ikke så pænt sagt, men Bjørn går for tiden under navnet; Mors lille præmenstruelle hooligan.

Hans tænder popper frem som vintergækker om foråret, hvilket ikke ligefrem bringer smilet frem på hans læber. Siden midten af august er der brudt fire tænder igennem. Det betyder, at mors lille dreng er lidt (læs meget) pirrelig og humøret svinger fra glad, smilende - med søde små tænder stikkende frem fra oven og fra neden - lille, grinende lækkerpind til rasende, frustreret drage, hvor tænderne nærmer vises, fordi han vil bide hovedet af en. Med andre ord; præmenstruel!

Hooligan er dækkende, fordi han for det første er lille, rund og uden for meget hår. Vi har jo konstateret, at han er meget klog, så der adskiller han sig. Dernæst græder han ikke, han råber. Og han råber højt.
- Aaarrgh... Aarrgh.... Og så ligger han et øjeblik og lytter, her har jeg ca. fem sek. til at indfinde mig, hvis det ikke sker skruer han heftigt op for både volumen og længde af råbet.
- Aaaaarrrrggggghhh...  anden gang er der kun et råb. Her er reaktionsvinduet altså nede på ca. to sek. Tro mig, nu gør jeg virkelig, hvad jeg kan for at indfinde mig, for alternativet er ikke kønt.

Har han først gennemgået denne ifølge ham acceptable venteperiode uden respons, så er han GAL. Så skælder han ud på alt og alle, og han bliver ved, også selvom man nu har taget ham op. Man får helt tydeligt læst og påtalt, hvor uacceptabelt det er, at han skulle vente så længe. Jeg priser mig lykkelig for, at han endnu ikke kan forme tungen til konkret ord, for jeg er sikker på, at de gloser der kommer fra ham, vil få selv en fuldvoksen hooligan til at rødme.

Har man derimod taget ham op og givet ham den ønskede opmærksomhed indenfor tidsrammen, så er der også en belønning i form af et lille klap på skulderen. Lige for tiden klapper ham med sin lille, dejlige buttede hånd på alt, hvad han kommer i nærheden af. Så når man tager ham op passer det med, at han lige klapper en på skulderen.
- Sådan mor, dygtig pige. Kan jeg næsten høre ham tænke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar