mandag den 12. september 2011

Flæskesvær er sagen

Ja, jeg ved godt, jeg startede denne blog med at juble over Bjørns grød-indtag, men det viste sig desværre at være undtagelsen, der bekræfter reglen: Han er ikke en grød-dreng. Vi har prøvet med risgrød, hirsegrød - begge både med og uden forskellige former for  frugtmos. Ren frugtmos, avokadomos, bananmos, ærtemos. Og nej, intet behager mors Bjørn. Han er til babs og ikke andet.
Nu er koden knækket, vi har fundet noget knægten er vild med; Flæskesvær! Det er bare guf. Så lækkert at han fik suttet sværen helt blød og bidt stykker af. Hvilket fik mig til at nærmer mig panik. Mine store fingre ind i den lille mund, hvor der nu er to sylespise tænder. Tænder der flittigt blev hakket i mine fingre, for han ville godt nok ikke af med sværstykket. Som han dog skreg bagefter. Skreg og skreg indtil han fik et nyt stykke svær proppet i munden.

Så opskriften på Bjørn-mad; Babs og flæskesvær!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar