mandag den 19. september 2011

Bjørns hoved 2 - han er klog

I fredags gik turen til Viborg Sygehus, hvor Bjørns hoved skulle under skanneren. Han har som nævnt i Bjørns hoved 1 et dejligt stort hoved.

Han klarede det rigtig flot. Lå lige så pænt og stille på briksen, mens den fagkyndige kvinde kørte dimsedutten med gele på rundt over hans hul i hovedet (fontanellen). Det lignede samme apparat som man blive skannet med, når man er gravid. Bjørn var mest interesseret i at kigge på den kønne kvinde og så selvfølgelig den fine ledning fra maskinen til dimsedut.

Den fagkyndige kvinde konstaterede, at alt så normalt ud, ligeledes gjorde den læge, der også var inde og se på billederne af Bjørns hjerne. Hvis jeg skal være ærlig, kunne jeg ikke se den store forskel på billederne af det indre af hans hoved og de skanningsbilleder af hele hans krop, vi havde til at hænge på køleskabet, inden han blev budt velkommen til verden.

Under alle omstændigheder var det dejligt at få ro i sjælen, hvad angår hans dejlige store hoved, som endelig er ved at være dækket af hår...
Mors dejlige dreng... uden vand i hovedet...

2 kommentarer:

  1. Jeg havde en af de der "Jeg er helt smadret af grin, men jeg ved godt jeg ikke må grine"-oplevelser med "Bjørns hovede del 1". Det er dejligt at høre at alt er vel og at jeg endelig kan komme ud med en lille latterkrampe.

    Bare for at der ikke står 500 mødre her i morgen og vil brænde mig så var det den her linie, taget ud af kontext, der fuldstændigt tog fusen fra mig:

    "Han har lige fra fødslen haft et stort hoved, men det er bare blevet større og større. Det var sundhedsplejersken, der i første omgang gjorde os opmærksom på, at der måske var noget galt."

    Især det første fik bare mit barnløse sind til at tage en vandring i det fuldkomment absurde. :)

    Nå men.. Det jeg ville sige var bare at jeg er glad for din søn har det godt. :)

    SvarSlet
  2. Hej Jesper.
    Latter er altid velkommen, det ved du :D
    /Michelle

    SvarSlet