tirsdag den 6. december 2011

Julemanden til store og små

December er her og med den søde juletid kommer også det nattelige besøg af julemanden. Han lister sig ind og putter en lille ting i julesokken, julesækken eller julenissen med numre.

I år var der jo en beboer mere på matriklen. Og fordi jeg ikke lige vidste, hvordan jeg skulle forklare, hvorfor lillebror ikke fik noget af julemanden, når vi andre nu gør, er den lille Bjørn også på julemandens nattelige gaverunde.

Rosa var helt klar og spændt i torsdags (1. dec.). Jeg var faktisk lidt i tvivl, om hun stadig troede på den kære runde mand med hvidt skæg. Men min tvivl er nu helt væk. Og det er da kært, dejligt og hyggeligt at have den vidunderlige glade barnetro omkring sig.
Rosa fik kalenderen til julekalenderen på DR, Nissebanden i Grønland. Der ser vi hver aften, mens vi rå-hygger bare med hende, for lillebror er puttet. Det er svært at sige, hvem af os der nyder det mest...

Her under ses Bjørn med sin allerførste julekalendergave. Han ser lidt  morgen-betuttet ud, men gavebåndet er da rart nok at sidde og nulre lidt.
Min tanke havde været, at hans gaver skulle være klodser med mere fra Rosas gamle baby-put-i-kasse-legetøj-ting, som jeg mente stod i kælderen. Men kassen med hendes gamle babylegetøj er pist borte og væk. Ikke idel, for jeg var bestemt ikke interesseret i, at skulle ud og købe gaver til en lille gøj, der vil have lige så meget sjov ud af gavepapiret fra vores andre gaver.

Heldigvis havde Rasmus lige været på body-indkøb, så indtil videre og de næste seks dage står den på undertøj til den lille gøj. Hvad julemanden finder på derefter er ikke godt at vide.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar